miljonär.blogg.se

Bli miljonär, Hur blir man en miljonär? Jag är en kille född på 90-talet med stora livsmål. Ett utav dom är att bli miljonär innan jag fyller 30! Här får ni följa min historia mot första miljonen

Lite idéer...

Publicerad 2013-09-15 23:57:30 i Allmänt,

Ja affärs idéer är något som snurrar omkring i många huvuden men som sällan blir till verklighet. Det är alltid kul att sitta och filosofera om briljanta idéer som skulle göra en stenrik. Att sedan faktiskt sätta dom i verk däremot är en helt annan femma. Det är mycket att tänka på pengar, tid, kunskap osv. och för att inte tala om allt som kan gå snett. Man vill ju inte bli av med allt man äger och har bara för att en briljant idé som senare visar sig vara en helt värdelös idé äter upp både all din ork och alla dina pengar. Nej kanske bättre att försöka tjänar pengar genom räntan på sparkontot!?

Nej så tänker nog ingen ambitiös entreprenör med stora drömmar om att skapa ett världs imperium...
Man måste våga satsa för att kunna vinna och faktiskt tro på sig själv, sin idé och sedan gå in för det 110%

Jag brukar kolla på Dragons Den där folk får berätta om sin affärsidé för ett gäng multimiljonärer som investerar i olika företag som de tror kan lyckas. Entreprenören får även ställa sina krav på drakarna t.ex. att om de investerar 100 000 dollar så får de 25% av företaget eller liknande. Det är alltid kul att se vilka idéer folk har men man kan även lära sig en del om vad man ska tänka på. Kanske det växer fram en bra idé från någon av deltagarnas idéer...

Kommentarer

Postat av: Moa

Publicerad 2013-09-18 01:29:39

Wow!! Jag kommer följa din blogg av ren nyfikenhet. Var längesedan jag stötte på en så målmedveten person som du verkar vara. Enligt dina två senaste inlägg låter du som en sådan iaf. jag önskar dig lycka till och lägg gärna ut bilder så man får mer känn om dig eller hur jag ska förklara ;)

Postat av: Moa

Publicerad 2013-09-18 01:30:25

Wow!! Jag kommer följa din blogg av ren nyfikenhet. Var längesedan jag stötte på en så målmedveten person som du verkar vara. Enligt dina två senaste inlägg låter du som en sådan iaf. jag önskar dig lycka till och lägg gärna ut bilder så man får mer känn om dig eller hur jag ska förklara ;)

Svar: Härligt, det låter som en bra idé :)
Ung Miljonär

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ung Miljonär

Jag är en kille född på 90-talet med stora livsmål. Ett utav dom är att bli miljonär innan jag fyller 30! Här får ni följa min historia mot första miljonen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela